dimarts, 19 de juliol del 2016

Ordesa, escalades amb majúscules!!

El temps passa però hi ha records que resten molt vius en la nostre memòria. La primera vegada que vaig escalar el Tozal del Mallo n'és un d'aquests. Tenia aquesta paret gravada al cap ja que de petit havia passat alguns estius amb al família a la Vall d'Ordesa. Finalment va arribar el moment i juntament amb en Morfu i en Cruells vam escalar la Brujas-Franco Española.
Aquella escalada em va semblar una cosa molt bèstia, blocs i desploms per tot arreu, escalada desequipada i a trams del tot obligada, en fi que fer el cim va ser una d'aquelles sensacions tant i tant plaents i reconfortants!!
El passat cap de setmana vaig tornar a fer la via, després de mes de 10 anys. Ja més acostumat a les parets i l'escalada d'aventura vaig poder gaudir de l'extravagant escalada ordesiana, un d'aquells plaers que em recorda perquè m'agrada tant l'escalada.
La Brujas-Franco Española és una combinació de vies sensacional, on els pitons que anem trobant durant tot el recorregut ens permeten baixar una mica la guàrdia i evitar aquelles pujades d'adrenalina que a vegades ens dona Ordesa.
El diumenge escalem el Diedro del 73, amb una primera part força perdedora i menys interessant que la part de dalt amb millor roca i llargs ben bonics. L'equipament però és escàs i cal anar sobrats per no passar una por terrible, no oblidem que estem a Ordesa!!!!

2 comentaris:

celimar ha dit...

Ei Marc, cerc que no ens coneixem en persona. Soc el Marcel·lí (de Sant Feliu de Llobregat). El divendres 15 de juliol vaig escalar la Brujas FrancoEspañola juntament amb el Marcos Montero. La via és brutal de bona...sobretot la FrancoEspañola (una joia de l'escalada que ens van deixar l'Anglada i Guillamón).

Quan vem arribar a dalt de la tàpia, amb tota l'emoció, la "caraja" i jo que soc despistat de mena ens vem deixar una corda a la sortida de la via. Hi vaig tornar una setmana després i la corda ja no hi era. De fet la corda ja tenia els seus "trotes". Si per casualitat us la veu trobar envia'm un "toque"...sekotaie@gmail.com

joan ha dit...

tela tio que joves !!!!