diumenge, 7 d’octubre del 2012

CAP I POTA 240m 6c+ (6b+ obl.) - Roca Gran de Ferrús

Aquest preciós racó del Berguedà em va encantar ja fa uns quants anys quan vam anar a escalar la Conill amb Tapioca, des de llavors hi havia volgut tornar, i aquesta via ha estat l'excusa perfecte.
Amb en Popi ja feia dies que en parlàvem i també enredem en Roig i l'Oriol.
Marc al tercer llarg, humit però escalable.
Arribem a bona hora a peu de via i ja hi ha una cordada al primer llarg, així que ens ho prenem amb calma, que de fet aquesta serà la tònica de la via: escalar a poc a poc i amb tots els sentits alerta.
En Roig acabant el magnífic quart llarg.
La via es exigent en tots els llargs, però en especial a les plaques on no podrem protegir les excursions que ens anem trobant, resultant així una escalada força exposada; vaig suar la gota gorda, i freda, entrant a la sisena reunió.
Fent un petit descans, gaudint de les boniques vistes.
Hi trobem llargs amb passatges molt bonics i roca molt bona en general, exceptuant els dos últims llargs que segueixen fissures una mica terroses; val a dir que els aperturistes han realitzat una molt bona feina de neteja, permetent així bona protecció en aquests llarg. El quart llarg és sensacional!!!
Entrada "delicada" a la sisena reunió.
En Popi escalant el sisè llarg.
Enhorabona als aperturistes, deu ni dor amb les sortidetes que us vareu currar!! Com deia abans, molt bona feina sanejant les herboses fissures. Com diu la ressenya, un jocs de friends(des de micros al 4) i tascons és el que varem utilitzar. Reserveu la via per quan vulgueu desestressar-vos.