divendres, 25 d’octubre de 2013

CAMINANT 270m 7c+ (7a obl.) - Peña Montañesa


Finalment hem acabat d'obrir la via que varem començar el setembre de 2011. De fet la vaig començar sol, però després de fer els primers 5 metres i no sortir dels estreps, ja vaig veure que aquell projecte seria perfecte per les inquietuds de l'Ignasi, que tenia moltes ganes d'obrir una via.
Últims passos del sensacional tercer llarg.
El Maig de l'any passat, entre pluges i bivacs humits, vam poder enllestir aquesta magnífica via que recórrer la part central de la paret més occidental de la muralla Sud de Peña Montañesa. Aquesta paret ens regala una roca genial, fantàstica per l'escalada lliure, que combina amb la verticalitat dels seus murs l'hi donen aquella exigència justa per a poder gaudir al màxim d'aquesta activitat.
Arribant a la quarta reunió, després de 55 metres d'escalada.
La via ha quedat semi-equipada amb parabolts i alguns pitons; caldrà dur dos jocs d'aliens (blau-vermell), camalots número 0,75 i 1 i un jocs de tascons, així com una mica de sang freda en algun punt, aaah!!! i uns peus de gat ben ajustats!!
Vistes del llarg més exigent.
La roca és molt bona en pràcticament tota la via, llevat dels primers 12 metres, la sortida de la segona reunió i un tram del cinquè llarg. La instal·lació de l'última reunió està força lluny de la vertical de la paret, això ens farà superar un tram herbós amb molta pedra solta.
Espectacular placa del sisè llarg, peus de gat ben ajustats!!
Baixarem de la paret rapelant, en els llargs tercer i cinquè caldrà anar cosint alguns parabolts per arribar a la següent reunió. De la segona reunió es rapela directe al terra.
Curt però exigent, l'Ignasi acaba la via!!
Estem molt contents d'haver obert aquest via i pensem que és molt bona, de fet així ho diuen les cordades que ja l'han repetit, és per això que no us la podeu perdre!!!

Ah!! i felicitar l'Ignasi tant per l'encadenament de tota la via, com pel seu bon saber fer en la seva primera apertura en paret!!

8 comentaris:

Iker Madoz ha dit...

Muy bien!!!
Ya veo que has cambiado alguna cosilla en la reseña ehh!jeje

A seguir bien!!

Marc Vilaplana Traveria ha dit...

Si... algo he retocado, segon me decia la gente que la repetia, venga mojate un poco!! Que te parece!?

Que vaya bien y buenas escaladas!!

Iker Madoz ha dit...

A la piscina! El primer largo perfectamente puede ser 7a+, no se si porque entras frío o qué, pero apretamos bastante en el primer largo.
El segundo tenía un paso cabroncete en la segunda chapa, creo. Puede ser 6c o 6c+, plus arriba o plus abajo igual da.
El tercero nos pareció duro. Te va dejando hasta que toca salir a la virita y menudo apretón. Y tiene un pasito para pasarse de la última chapa a la reunión que no lo vimos... De 7b+ está bien.
El cuarto sí que nos pareció un poco más fácil. Tenía un tramito de fisura-bavaresa más fino de no caerse, pero lo demás se hacía bien. Como lo has bajado a 7a veo que a ti también te parecía..jeje
El quinto largo ni lo olimos. Vas escalando hasta que llegas a la 3ª chapa (creo) donde te viene un paso duro para pasar y llegar a unos cantos que te llevan a la 4ª chapa. Metí en un agujerito invertido un alien verde haciendo palanca, me colgé de hay (probé con un par de cosas antes que me saltaron) y llegué a los cantos de arriba. Luego ya es más llevadero hasta la penúltima chapa que te llega el paso tonto para llegar a la última chapa. Muy bueno por cierto!! Éste me encantó, aunque me costó encontrarle la manera... Si lo dejas en 7c+ no creo que nadie se queje.
El sexto largo es buenísimoo!! Está bien así, aunque para escalarlo e ir encadenando de primero hay que moverse... es fino fino.
El séptimo largo llegamos a la chapa desde la izquierda, por lo que no hicimos el primer tramo. Lo único, la última reunión yo lo abría montado en el final del muro, para no tener que andar tirando de la cuerda por las trepadas esas hasta la reunión. Es un poco peligroso (sobre todo al rapelar) y no le da a la vía ni más belleza ni más dificultad. Está bien por llegar hasta arriba, pero no es bonito...

Bueno, en definitiva, es un rutón, nos encantó! Se nota que le dedicasteis días para abrirla y la habéis dejado maqueada. Le echasteis valor en todos o casi todos los largos, enhorabuena!!

Un pregunta.. como metisteis la última chapa del largo de 7c+, la de después del paso tonto?

Un abrazo y a seguir bien!!

Anònim ha dit...

ii

Anònim ha dit...

Hola iker! soy Ignasi, me alegra que os gustara la via y me ilusionan tus comentarios!! gracias.
la ultima chapa del largo duro la puse despues de hacer el pasito tonto poniendo un hook en una gotita de agua regletosa que hay un poco arriba a la izquierda de la chapa...creo recordar. aposté alto y tuve suerte!! Vibrant sagal!! que buenas sensaciones! un saludo y hasta pronto. buenas escaladas!

albertganxets ha dit...

quina por que feu tots plegats

La via pinta "melon's"...i flyiiings

Iker me apunto lo del alien invertido molón... pero con estas piadas el tema corta mucho

Marc Vilaplana Traveria ha dit...

Vaya chapuzon que te has pegado Iker!!! esto si es mojarse jejeje!! gracias!! Veo que estamos muy de acuerdo. Como pasamos varias veces por la mayoria de largos, la percepcion de lo que escalas va cambiando.
Lo que dices del rapel si... tampoco nos parecio muy limpio, pero pensamos que de este modo habria una linia de bajada directa y accesible desde la gran vira, en fin... con un poco de cuidado... ni tan mal!!

Va Albert!! ni melons ni flyings ni piadings... ves a fer-la que xalaras moooolt!!!!

Bones escalades!!!

Iker Madoz ha dit...

Al final son detalles, no hay que comerse la cabeza por algo así!! Estate contento, hicisteis muy buena labor!

Un abrazoo!